1. Green List # 1
    Pau_lito

Green List

Ab Montag, den 20.07. soll ja die" Grüne Liste" für sichere Reise Länder veröffentlicht werden.

Vorausgesetzt Deutschland ist dabei, entfällt dann die 14 tägige Quarantäne bei Einreise nach Irland?
    Hat hier jemand Informationen?

2. Green List # 2
    Bean-T
    Last updated: 14 July 2020
    Travel within Ireland

You can now travel throughout the country. This includes tourist travel to Irish offshore islands.

But there's still a threat that infections of the virus could increase rapidly. Everyone should use their judgement to help slow the spread of coronavirus. Adapting to life during this global pandemic means living our lives in new and different ways.

https://www2.hse.ie/conditions/coronavirus/travel.html
    Das ist recht biegsam, aber das war bisher "self isolation" auch, wenn man bedenkt, dass mangels Flügen nur begrenzt Touristen anreisen konnten.

Einen Roadtrip würde ich jetzt nicht planen, Ferienhaus open end schon eher.

3. Green List # 3
    ShannonS
    Kannst halt nicht in Restaurants, Museen etc...Pubs bleiben sowieso noch zu.

4. Green List # 4
    Bean-T
    Teil 2 ab 20.July
    Green list countries

If you have to go abroad for essential reasons, a list of countries that are safer to visit is being prepared. This will be published on 20 July 2020. The government will decide which countries will be put on the green list based on the spread of coronavirus in that country. This list will be reviewed every 2 weeks.

Anyone travelling to Ireland from a green list country will not have to restrict their movements. For people living in Ireland, the advice is to avoid all non-essential travel overseas until further notice.

Family and friends arriving from a green list country should be treated as visitors. This means you should follow social distancing and other public health guidelines.
    You should not interact with them in the same way as the people in your household that you live with every day.
    Geändert von Bean-T (16.07.2020 um 11:29 Uhr)

5. Green List # 5
    .holger.
    The countries are Malta, Finland, Norway, Italy, Hungary, Estonia, Latvia, Lithuania, Cyprus, Slovakia, Greece, Greenland, Gibraltar, Monaco and San Marino...
    Source: https://www.rte.ie/news/coronavirus/...avirus-travel/

Bedeutet: Touristen aus Deutschland müssen nach der Einreise zwei Wochen in Quarantäne.

6. Green List # 6
    Bean-T
    Die Auslegung von
    https://www2.hse.ie/conditions/coron...vements-travel
    scheint mir etwas angepasster.
    Ich kann mich irren, aber
    If you arrive into Ireland from a location that is not on the green list, you will have to restrict your movements for 14 days.
    und self isolation finde ich zum ersten Mal getrennt aufgeführt.

Vielleicht spielen sich die neue Regierung und green List mit der Zeit ein, im Sinne von
    Ireland depends on ports and airports for supply chains. We need to keep airports and travel routes open.
    Some people need to travel for essential reasons.....
    This might be:

for essential work
    to care for family members abroad
    to return home

7. Green List # 7

+ Antworten